Aby ułatwić dostęp do naszych ocen gier, w które zagraliśmy na targach lub już po powrocie, przedstawiamy zestawienie w formie tabelarycznej. Tytuł będzie linkować do profilu gry na BGG. Będziemy je uzupełniać o bieżące oceny. Będzie to też zawsze ostatni wpis na blogu, aby łatwo go było znaleźć.
Co myślicie o takiej formie?
woj_settlers | palladinus | |
SOS Titanic RECENZJA |
Karciany pasjans opakowany w temat ratowania ludzi z tonącego Titanica. Po początkowym rozczarowaniu, tytuł ostatecznie trafił do mojej kolekcji. | Zwykły pasjans z kartami akcji. Zupełnie nie dla mnie. Gdyby nie ciekawa „plansza” w formie książki, nie byłoby o czym pisać. |
Lewis & Clark RECENZJA |
Jeden z najlepszych tytułów tegorocznych targów. Wymagający i mocno nowatorski. | Gra posiada bardzo ciekawy mechanizm zagrywania kart na kilka sposobów w połączeniu z równie ciekawym wariantem mechanizmu worker placement. Troche długi downtime pod koniec partii. |
Quantum RECENZJA |
Turlanka w temacie s-f. 30 minut zmagania się ze szczęściem w kościach, do którego znowu chętnie zasiądę. | Przed targami była na moim radarze, ale po zobaczeniu co oferuje jest już poza moim zainteresowaniem. |
ebbes RECENZJA |
Karcianka w zbieranie lew z ciekawym trickiem. Jednak z każdą kolejną partią, entuzjazm zmienia się z teorię chaosu. | Bardzo ciekawa wariacja gry ze zbieraniem lew. Jedno z większych zaskoczeń na plus na targach. |
Steam Park RECENZJA |
Śliczna i zabawna gra w budowanie wesołego miasteczka. Oczekiwałem czegoś bardziej skomplikowanego, ale z przyjemnością zagram ponownie. | Świetny gateway w doskonałym wydaniu. Od tematu po wykonie, wszystko na najwyższym poziomie. Emocje gwarantowane. Dla mnie hit! |
King & Assassins RECENZJA |
Świetna gra dwuosobowa, z dużym elementem blefu i wyczucia partnera, plus klimat zAssassin’s Creed. Super! | – |
Wikingowie: Wojownicy Północy RECENZJA |
Gra całkowicie nie w moim guście. Za długa i nieszczególnie skomplikowana. Spróbować przed kupnem. | – |
7 dni Westerplatte RECENZJA |
Gra kooperacyjna, z ciekawymi rozwiązaniami. Tytuł z pewnością warty zagrania. | – |
Los Incognitos: Alien iacta est |
Turlanka na totalnej głupawce. Absolutnie nie dla mnie. | Wszystko dokładnie to, czego nie lubię w kościach. Losowość i chaos zupełnie odrzuca. |
1911 Amundsen vs Scott RECENZJA |
Wyglądała na prostą i średnią grę. Po kolejnych partiach nadal jest prosta ale daje dużo zabawy. Tytuł dużo lepszy od K2. | Przed targami – zainteresowanie, po pierwszym zagraniu – lekkie rozczarowanie, po przemyśleniu – zadowolenie z nabycia. |
Amerigo |
Uwielbiam Felda, ale tym razem oczekiwania rozminęły się z rzeczywistością. Tytuł dość przeciętny, ale fakt że z bajerami. | Największe rozczarowanie na tegorocznym SPIEL. Po tym, do czego przyzwyczaił autor, totalna porażka. Zupełnie nieudana próba zrobienia lżejszej gry niż to było w poprzednich tytułach Felda. |
Rockwell |
Niby nic nowego, a jednak żałuję że nie kupiłem. Choć trzeba by kilka akcji usprawnić i byłoby super. | Poprawne euro z ciekawym pomysłem, ale bez szału i jakby czegoś w niej brakowało. |
Glastonbury |
To remake starej gry dwuosobowej. Nowa szata graficzna i nowe zasady. Niestety porażka, przynajmniej przy czterech graczach. | Jakaś dziwna wariacja na temat „Memory”, która nie premiuje dobrej pamięci. Odradzam. |
Pentos |
Kolejna prosta gra karciana, w celowanie wynikiem w jak najmniejszy wynik. Zdecydowanie w tej kategorii wolę „Zero” | Gra wygląda na ciekawą karciankę, której zamysłu nie zrozumiałem. Zrzucam to na karb złego wytłumaczenia przez obsługujących stoisko i chętnie bym ponownie zagrał w ten tytuł. |
Fool’s Gold |
Prawie ukończony prototyp. Nie jest zła, choć to tylko odrobinę inne spojrzenie na wykorzystanie zwykłych k6. | Prototyp, który wyglądał lepiej niż niektóre opublikowane gry. Całkiem poprawna gra z kośćmi, która wielu może zainteresować. |
Castellan |
Fajna gra w układanie przestrzennych elementów zamku. Niestety cena zaporowa jak na tak małą i prosta grę (27EUR). | Całkiem zmyślna gra logiczna, z fajnym wykonaniem. Proste zasady, duża regrywalność, ale niestety nie jestem odbiorą tego typu gier. |
Mondgewitter | Tematem przypomina „Małego księcia”. Przyjemna gra, choć za droga jak na taki tytuł (22EUR). | Prosta gra kafelkowa, którą mam nadzieję, że ktoś wyda w Polsce. Świetny oniryczny klimat. |
Expedition: Northwest Passage RECENZJA |
Kolejny bardzo dobry tytuł. Zasady proste a wiele możliwości i niepowtarzalność rozgrywek. Walka do samego końca. | Po wstępnym zainteresowaniu, okazało się, że stary Endecker bije tą grę na głowę pod względem stosunku skomplikowania mechaniki do prawdziwych wyborów danych graczom. Lekki zawód. |
Nada! |
Kościana głupawka. Nie polecam. | Gra kościana, która została polecona nam przez osobę, która chciała się nas pozbyć ze stoiska. Odradzam. |
Voodoo mania |
Kolejna wariacja na temat Dobble. Dla mnie słabo. | Świetna gra w kategorii karcianek wymagających spostrzegawczości i zręczności. Doskonały wybór jako gra dla dzieci. |
Im großen Zauberwald |
Gra dla dzieci, przy której fajnie się bawiłem. Szkoda, że nie kupiłem. | Nie jestem pewien czy gra dla dzieci w czasie rzeczywistym to najlepszy pomysł ze względu na różnice rozwojowe, ale dla dorosłych zabawa przednia. |
Mauna Kea |
Autor „Eclipsa” tym razem bardzo słabiutko. Mam nawet wrażenie, że gra jest lekko popsuta. | Kolejny spory zawód. Tytuł, który rozwiewa wszelkie wątpliwości, że planowanie ma jakiekolwiek znaczenie przy wyłanianiu zwycięzcy w tej grze. |
Ignis |
Bardzo lubię gry logiczne, „Ignis” jednak kompletnie mi się nie spodobał. Był pomysł, zabrakło polotu. | Gra logiczna, która albo jest zepsuta, albo bez sensu. Za to wizualnie świetna. |
Wooolf!! |
Dość ciekawa i bardzo ładna gra dla dużej liczby graczy, z ukrytymi postaciami z elementem dedukcyjnym. | Wygląda na ciekawą grę dedukcyjną, ale niestety wymaga sporej liczby graczy. Szkoda, że nie dane nam było zagrać prawidłowej partii. |
Countdown |
Jeśli graliśmy zgodnie z zasadami, to gra jest jedną z gorszych w które ostatnio zagrałem. Choć po tłumaczeniu zasad wydawało się, że będzie ciekawie. | Jeśli ktoś nie lubi gier kooperacyjnych, to powinien trzymać się od tego tytułu z daleka. Jeśli ktoś lubi, to również. Mam nadzieję, że źle nam wytłumaczono zasady, bo inaczej wydawca jest bankrutem. |
Clacks |
Próba zarobienia na Pratchecie. W abstrakcyjną grę włożono znany i atrakcyjny ostatnio temat. Niestety nieudanie. | Po zagraniu poczułem, że Terry Pratchett mógłby pozwać autora do sądy o zniesławienie za użycie jego nazwiska w instrukcji tej gry. |
Florenza: The Card Game RECENZJA |
Porządna karcianka, z wieloma możliwościami zbierania punktów. Cieszę się, że ostatecznie zdecydowałem się na zakup, bo kolejne partie potwierdzają, że tytuł wart jest uwagi. | Rozbudowana gra karciana, która z pewnością pozwoli przez wiele rozgrywek wypróbowywać różnorakie strategie. Bardzo ciekawa i dopracowana pod każdym względem. Posiada też walory edukacyjne. |
Mayday! Mayday! |
Szkoda słów. | Kolejna gra dedukcyjna, ale tym razem słaba. Trwała ok. pół godziny, a po 5 minutach było wiadomo kto jest kim. |
Coal Baron |
Mój ulubiony duet znowu na szczycie. Ta gra to mistrzostwo i obowiązkowy zakup do kolekcji każdego eurogracza. | Kramer i Kiesling z pewnością nie zawiedli. Solidne średniej ciężkości euro w ciekawej oprawie. Worker placement w nico innej odsłonie niż zwykle to bywa. |
Cappuccino RECENZJA |
Abstrakcyjna gra taktyczna z kubeczkami. Banalne zasady i sporo kombinowania. Doskonałe wprowadzenie w świat gier logicznych. | – |
Origin |
Prześliczna gra w kategorii tytułów familijnych. Zatwardziali gamerzy też powinni spróbować. | Gra, która mimo ciekawego wykonania, nie zachęca do zagrania po zapoznaniu się z przebiegiem rozgrywki. |
Yunnan |
Miało być super, a jest przeciętnie. Muszę więcej pograć, być może odnajdę w niej to coś. | – |
Field of Glory: The Card Game |
Ot kolejna dwuosobowa gra karciana jakich wiele. Ja tam wojny i emocji nie czuję, dlatego jedna partia mi wystarczy. | Pozornie kolejny pojedynek karciany na dwie osoby, ale tematyka wojenna i całkiem rozbudowane zasady, powodują, że jest to gra idealna dla mnie. Żałuję, że nie kupiłem na miejscu, ale udzielił mi się pośpiech ostatniego dnia. |
Café Melange RECENZJA |
Gra autora „Schinderhansa” i czuć w niej dużo podobieństw. Była trochę za droga, może za rok uda się kupić taniej. Warto spróbować, bo ma niebanalne rozwiązania i fajny klimat. | Gra o bardzo ciekawym temacie i oprawie wizualnej. Bardzo proste zasady, ale trzeba sporo pokombinować, żeby wyciągnąć jak najwięcej punktów. |
Russian Railroads RECENZJA |
Bardzo dobra gra, dużo planowania i zbierania punktów na wiele sposobów. Za bardzo nie czuję, że buduję jakieś tory, ale czuję że się świetnie bawię. Z pewnością podium na Essen 2013. | Doskonałą gra, która daje możliwość wdrażania bardzo różnych strategii na przestrzeni wielu rozgrywanych partii. Zacięta walka o dostępne pola akcji. |
Nauticus |
Gra mojego ulubionego duetu i ponownie się nie zawiodłem. Proste zasady a dużo dużo kombinowania żeby wyjść na swoje. Wagowo równe Coal Baron i z równą radością siadam do obu gier. | – |
Ginkgopolis: The Experts |
6 modułów do jednej z moich ulubionych gier. Po początkowym chaosie, większość modułów sprawdza się w boju. | – |
Rokoko RECENZJA |
Klasyczne do bólu euro. Niby noc nowego, ale gra się bardzo przyjemnie i z pewnością jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich euromaniaków. | – |
Compounded RECENZJA |
– | Świetne wykonanie i unikalny temat. Jest to gra negocjacyjna, w której jesteśmy praktykantami w laboratorium chemicznym i syntezujemy różnego rodzaju związki, wymieniając się pierwiastkami. |
Concordia |
– | Gra Walthera Gerdtsa bez explicite rondla, za to z mechanizmem budowania jawnej talii. Ciekawe punktowanie na koniec gry i mnogość strategii w zależności od kierunku ekspansji na mapie. |
Dig Mars |
– | – |
Om Nom Nom |
– | – |
Żałuję, że nie spróbowałem Lewisa…, trochę żałuje, że nie kupiłem Rockwell (ale pewnie by u mnie leżał), żaluję Im großen Zauberwald, i muszę spróbować Amundsena i — koniecznie — Florenzy.
Lista naszych recenzji jest dostępna również w formie GeekListy
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/165709/essen-2013-reviews-by-ciekawegry