Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Adam „adikom5777” Sikorski

logo_duze (2)Bohaterem dzisiejszego wywiadu jest osoba, którą większość z Was z pewnością zna. Nie raz dostaliście od niego maila subskrybując newsletter jego sklepu z grami „Planszostrefa.pl”. Adam poza biznesem związanym z planszówkami, jest też graczem i kolekcjonerem.

Imię i nazwisko: Adam Sikorski
Wiek: 39 i pół
Mieszkam w: Błonie k/Warszawy
Pracuję jako: przedsiębiorca
Nick na BGG: adikom5777
Nick na forum g-p: adikom5777
Gram w gry od: zacząłem prawie 30 lat temu od gier Encore oraz Magii i Miecz, ale to 11 lat temu nastąpił wielki powrót do graniaadam
Gram kolorem: zazwyczaj niebieskim
Głównie gram z: rodziną i przyjaciółmi. Nie przepadam za graniem z obcymi, przypadkowymi ludźmi. Bardziej od gry, cenię sobie towarzystwo przy stole.
Ulubiona gra: seria 18xx, Steam/Age of Steam, Kanban
Ulubiony autor: Martin Wallace
Ulubiony gatunek: ciężkie euro, gry ekonomiczne
Ulubiona mechanika: worker placement, pick-up & deliver.
Nie grywam w: słabe gry oraz ameritrashe i kooperacje
Mam: 545 gier, w tym 158 dodatków.
Zagrałem w: około 700 gier
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: chyba po to, żeby wiedzieć w co już zagrałem i co oceniłem.
Sprzedaje gry, które: nie spodobały się mnie i najbliższym oraz nie nadają się do wypożyczalni. Którą planuję otworzyć.
Kupuje gry w ciemno, bo: uwielbiam otwierać nowe gry, rozkładać je, segregować elementy. Nie mam też czasu na czytanie i oglądanie recenzji. Wystarczy, że gra ma odpowiedni temat lub mechanikę i już jest moja J
Nie lubię, gdy podczas gry: gracze zamulają. Ciągnąca się partia i długie czekanie na swoją kolej potrafi mnie zniechęcić. Nie cierpię też cofania ruchów. To są złe nawyki
Najgorsza gra, w którą grałem to: jakiś prototyp. Nie lubię prototypów, nie jestem dobrym testerem.
Spotkasz mnie na konwentach w: dwa razy w roku odwiedzam przyjaciela na Pionku (Gliwice). Bywam też na Pyrkonie (Poznań) oraz konwentach warszawskich (Zjava, Avangarda)
Moje inne hobby to: muzyka (gra na perkusji i pianinie), modelarstwo
Dodam od siebie, że: Nie jest to w naszym hobby nic nadzwyczajnego: kolekcjonuję gry. Mam wszystkie wydane gry wydawnictwa Spielworxx, limitowane pierwsze wydania Treefrog/Warfrog oraz białe kruki podpisane przez autorów. Mam jeszcze jedno zboczenie: uwielbiam czytać instrukcje, czytam je po prostu wszędzie. Instrukcje można znaleźć u mnie w domu w bardzo dziwnych miejscach. Bardzo lubię tłumaczyć gry i staram się do tego rzetelnie przygotowywać.

Dodaj komentarz

Information

This entry was posted on 11 lutego 2015 by in Ja, geek and tagged , , .