Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Jak „to” robią za oceanem?

20160311_175301

Korzystając ze służbowego wyjazdu do Jacksonville na Florydzie i będąc akurat niedaleko (w europejskim rozumieniu tego pojęcia) postanowiłem zobaczyć na własne oczy: jak, w co i w jakich warunkach się tu gra. Lokal Cool Stuff Games z zewnątrz nie wyróżnia się niczym szczególnym – ot sklep, jakich więcej w tej okolicy. Tuż obok – spory parking, siłownia, zakład fryzjerski. Po drugiej stronie ulicy widać w oddali (jakieś 500m) zabudowania Walmart’a. Gdyby nie przeszklona ściana frontowa, oklejona karciankowymi grafikami nic nie wskazywałoby na to, że jest to miejsce spotkań geeków. Parterowy lokal o powierzchni ponad 300 m2 bez problemu pomieści 150 osób, a dzięki non-stop działającej klimatyzacji w środku jest miło i przyjemnie, nawet – jak mnie zapewniono – przy pełnej frekwencji. Otwarty jest 7 dni w tygodniu przeważnie od południa do godziny 23:00, w piątki trochę dłużej bo do 01:00 w nocy, a w soboty i niedziele trochę krócej (21:00). Grający mają też możliwość zakupu przekąsek i schłodzonych napojów.

20160311_175155

984ed66146c4c380dfb70f3f9a8e1375

Można tu oczywiście zagrać w gry: karciane (głównie CCG, TCG), planszowe oraz gry RPG, zapoznać się z nowościami przedstawianymi przez sympatycznych pracowników (czerwone koszulki), a także kupić figurki i przeróżne akcesoria do gier. Nieprzypadkowo karcianki wymieniłem na pierwszym miejscu, bo z tego co zauważyłem to właśnie te gry wiodą tu prym i są to raczej klasyczne tytuły, takie jak: „Magic: The Gathering”, „Pokemon TCG” czy „Vanguard” i „Yu-Gi-Oh!”.  Nie ma problemu aby wziąć udział w tematycznych wieczorkach lub turniejach. Wpisowe do rozgrywek z nagrodami wynosi przeważnie 5-10 USD, ale w tej cenie jest zazwyczaj jakaś promocyjna karta albo karciany booster, a wartość nagrody głównej to często nawet 200$.

Wydawać by się mogło, że w tak turystycznie położonym mieście jak Jacksonville to raczej plaża będzie przyciągać turystów, ale wielu z obecnych przyznało się, że nie znaleźli się tam przypadkowo, pomimo, że korzystają z wiosennych ferii. A tak na marginesie dodam, że wiosenne temperatury na Florydzie to średnio 25°C.

Cool Stuff Games odwiedziłem w czwartek 10-03-2016. Żałuję, ale chyba z powodu mających się w najbliższych dniach odbyć (12 i 13 marca) turniejów w „Yu-Gi-Oh!” i karciane „Pokemony” – większość obecnych grała właśnie w te gry i ze względu na moje braki w wykształceniu – nie udało mi się z nimi zagrać, a nie chciałem prosić aby mnie uczyli „na jeden raz”, więc jedynie trochę poobserwowałem.

20160311_175150

20160311_175146

Wiele gier na półkach jest aktualnie w promocyjnych cenach i przykładowe 26,49$ za klasyczną „Pandemię” czy 32,99$ za „Wsiąść do pociągu” to uważam dobre ceny, szczególnie jak na tutejsze zarobki, ale w podobnej cenie możemy je kupić w Polsce i raczej nie ma problemu z ich dostępnością. Inaczej sprawa się jednak ma w przypadku gier o mniejszej popularności, które nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem, aby opłacał się import do Europy ich hurtowych ilości. Dla porównania – za „Shadows of Brimstone: Swamps of Death”, kosztujący u nas 399zł (źródło: I-szop) tu zapłacimy 65,99$, a za dodatek „Shades of Tezla” do „Mage Knight” – 19,99$. W każdym przypadku należy jednak pamiętać o 7-procentowym podatku sprzedażowym (sales tax), który naliczany jest dopiero przy kasie, a kupując większą ilość gier, które będziemy chcieli przywieźć narażamy się na nadbagaż i ryzyko wzbudzenia podejrzliwości służb celnych.

Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tu zawitać znowu. Będę tylko musiał odrobić lekcje z „Pokemonów”.

Dziękuję ekipie Cool Stuff Games i obecnym na miejscu graczom za poświęcony mi czas.

Adrian „AiS” Stolarczyk

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 16 marca 2016 by in Felietony, Inne and tagged , , , , , , , .
