Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Sławek „Slanek” Wiechowski

2016-02-20_094624

Sławek to jeden z bardziej aktywnych propagatorów gier planszowych jakiego znam. Pewnie nie raz natknęliście się na jego zdjęcia z grającymi dziećmi z klubu Pionkolandia w Sztumie. Do tego jego kolekcja gier jest zdumiewająca. Bez dwóch zdań – geek!

Imię i nazwisko: Sławek Wiechowski

Wiek: 39

Mieszkam w: Sztumie

Pracuję jako: ciało pedagogiczne, innymi słowy jako nauczyciel

Nick na BGG: Slanek

Nick na forum g-p: Slavko

Gram w gry od: w nowoczesne gry planszowe od 2006, choć moją przygoda z planszówkami rozpoczęła się gdzie około roku 1984, kiedy otrzymałem grę Fortuna i co ciekawe mam ją do dzisiaj. Także gry towarzyszyły mi od zawsze jak sięgam pamięcią.

Gram kolorem: czarnym, zdecydowanie mój kolor, nie tylko w grach, ale i w życiu.2016-03-15_210445

Głównie gram z: z rodziną i przyjaciółmi, w klubie z dzieciakami, młodzieżą, uwielbiam grać w gry i poznawać nowych ludzi, dlatego kiedy ktoś proponuje partyjkę to zazwyczaj nie odmawiam.

Ulubiona gra: To się ciągle zmienia, gdyż ogrywam mnóstwo nowych gier. Jak coś wpadnie w oko to gramy w to non stop. Moje Top 5 na tą chwilę to: Zamki Burgundii, Epoka kamienia, 7 cudów pojedynek, Istambuł i Alien Frontiers

Ulubiony autor: Tu jest ich sporo: Rüdiger Dorn, Inka i Markus Brand, Stefan Feld, Antoine Bauza i Filip Miłuński.

Ulubiony gatunek: Eurogry, gry ekonomiczne.

Ulubiona mechanika: Dice Rolling, Pick-up and Deliver i Set Collection

Nie grywam w: te gry, które trzeba grać ponad 5 godzin, nie mam na to tyle czasu, wolę zagrać w 5 gier po 1 godzinie.

Mam: 1121 gier i 205 dodatków.

Zagrałem w: ponad 1000 gier.

Na BGG zapisuję każdą partię, bo: lubię statystyki, od 1 stycznia 2015 dzięki aplikacji BG Stats rejestruję każdą rozgrywkę, czas, miejsce, kto grał, ile zdobył punktów i jaką grał taktyką. W ubiegłym roku wyszło mi, że zagrałem 677 gier z 58 graczami w 29 lokalizacjach, a zagrałem równo w 200 nowych gier. Przy ilości wydawanych co roku gier to i tak kropla w morzu moich potrzeb.

Sprzedaje gry, które: nie sprzedaje gier, kolekcjonuje, mam marzenie, aby za kilka lat otworzyć centrum gier, coś na wzór nowoczesnego muzeum.

Kupuje gry w ciemno, bo: uwielbiam gramy, to moja pasja. Jedni kolekcjonują znaczki a ja gry.

Nie lubię, gdy podczas gry: ktoś przymula lub cofa swój ruch.

Najgorsza gra, w którą grałem to: Gra karciana – MaratonyPolskie, proszę, za żadne skarby nie grajcie w to.

Spotkasz mnie na konwentach w: całej Polsce, staram się co roku odwiedzić klika, a najczęściej bywam w Gdańsku, Warszawie i Poznaniu.

Moje inne hobby to: fotografia.

Dodam od siebie, że: Gry planszowe, to nie tylko pudełko z planszą i pionkami, ale ludzie, którzy tworzą to niesamowite środowisko. Klimat, wielogodzinne rozmowy, spotkania z kumplami, przyjaciółmi, żarty – to jest w grach najpiękniejsze. Spotkanie przy grach w dobrym towarzystwie, które trwa kilkanaście godzin, jest jak chwila, która mogłaby trwać wiecznie.

1 comments on “Ja, geek – Sławek „Slanek” Wiechowski

  1. paauliska
    17 marca 2016

    Świetny wywiad i świetna osobowość 🙂 pozdrawiam

Dodaj komentarz

Information

This entry was posted on 16 marca 2016 by in Ja, geek and tagged , , , .