Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Tomek „Krwawisz” Gałkowski

2016-02-20_094624

Mam to szczęście, że znam osobiście wielu geeków w naszym hobby, a mimo wszystko z naszych wywiadów dowiaduję się o nich zawsze czegoś nowego. Nawet jeśli nasi czytelnicy znają Tomka z forum g-p czy Cube: Factory of Ideas, warto sprawdzić jak odpowiedział na nasze standardowe pytania.

Imię i nazwisko: Tomek Gałkowski
Wiek: 30
Mieszkam w: w Poznaniu żyję, w Szamotułach śpię (przynajmniej chwilowo)
Pracuję jako: wydawca gier planszowych w wydawnictwie Cube: Factory of Ideas
Nick na BGG: Krwawisz
Nick na forum g-p: Krwawisz
Gram w gry od: w nowoczesne planszówki gram mniej więcej od 10 lat
Gram kolorem: żółtym
Głównie gram z: różnie z tym bywa, a ostatnio w ogóle mam na granie coraz mniej czasu. Kiedyś odwiedzałem poznańską Gramajdę – dzisiaj najczęściej gram w poznańskim Cubie i w gronie szamotulskich znajomych.
Ulubiona gra: Summoner Wars. Jedyna gra, którą kiedykolwiek oceniłem na 10/10 i do dzisiaj jest dla mnie pozycją idealną. Stąd też zresztą pomysł wydania jej po polsku z czego się bardzo cieszę.
Ulubiony autor: Tutaj czołowe miejsca są podzielone, ale w ścisłym top na pewno znajdzie się miejsce dla Felda, Isaaca Vegi, Erica Langa i Ch. Petersena
Ulubiony gatunek: kiedyś tylko i wyłącznie eurogry, teraz wykonałem duży skręt w kierunku gier amerykańskich2016-05-10_220902
Ulubiona mechanika: worker placement/ Simultaneous Action Selection
Nie grywam w: raczej w ogóle nie grywam w imprezówki i deck-buildingi.
Mam około … gier: Kiedyś prawie 300, ale te czasy dawno minęły. Obecnie mam około 50 gier, których nie planuje się pozbywać i do tego ograniczam swój stały zbiór. Cała reszta ciągle rotuje.
Zagrałem w …. gier: Ciężko powiedzieć, bo nie zapisuje już rozgrywek, ale myślę że pewnie koło 1000.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: już nie zapisuję. Kiedyś zapisywałem z czystej ciekawości, żeby zobaczyć, ile czasu zabiera mi hobby. Teraz hobby stało się pracą więc zajmuje jakieś 80%.
Sprzedaję gry, które: nie trafiają na moją żelazną 50-tkę, czyli nie są dość wybitne, żeby zalegać mi na regale.
Kupuję gry w ciemno, bo: zainteresuje mnie wykonanie, temat, albo natrafiam na jakąś grę, która jest u nas totalnie niedostępna. Wtedy ciężko się powstrzymać, choć ostatnio zdarza się to niezwykle rzadko.
Nie lubię, gdy podczas gry: nic się nie dzieje, dlatego kiedy tylko mam okazję – walczę, podbieram, knuje, zdradzam i mieszam – choćbym miał przez to przegrać.
Najgorsza gra, w którą grałem to: hmm, mam taką jedną, ale nazwy nie powiem, bo mój kolega-autor mógłby się obrazić 🙂
Spotkasz mnie na konwentach w: kiedyś jeździłem po całej Polsce. Ostatnio coraz mniej, ale na pewno zawsze spotkacie mnie na Pyrkonie.
Moje inne hobby to: motocykl, gry bitewne (gram w Warmachine), Chiny, muzyka metalowa (posiadam jedną z największych na świecie kolekcji płyt CD z chińską muzyką metalową i uwielbiam się tym chwalić :-))
Dodam od siebie, że: pora kończyć i wziąć się za pracę bo dużo dobrego dla Was, drodzy geekowie szykujemy 😀

Skomentuj

Information

This entry was posted on 10 maja 2016 by in Ja, geek and tagged , .
