Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Nadchodzące nowości polskich wydawnictw

Rodzime wydawnictwa rosną w siłę i na naszym rynku pojawia się coraz więcej ciekawych gier. Jeśli ktoś przez wakacyjną gorączkę przegapił jakieś zapowiedzi, to chciałbym przybliżyć te, które mnie wydały się najciekawsze. Starałem się wybrać gry, których premiera powinna mieć miejsce za maksymalnie 2 miesiące, choć ciężko uznać to za pewnik.
Zachęcam do przejrzenia listy do samego końca, a nuż znajdziecie coś ciekawego dla siebie. Poza pierwszymi czterema pozycjami, nad którymi objęliśmy patronat, kolejność jest przypadkowa.

Prohis
HOBBITY.eu
Liczba graczy: 3 – 6
Wiek: 10+
Czas gry: 20 min.
Spróbuj zdobyć fortunę na przewozie legalnych i nielegalnych towarów. Transport jest wysoce ryzykownym zajęciem, ponieważ inni gracze mogą skontrolować Twój ładunek i jeśli znajdą w nim wątpliwego pochodzenia towary – skonfiskować go. Aby wygrać, trafnie przewiduj ruchy przeciwników, blefuj i negocjuj!
Prohis to świetna gra imprezowa. Bardzo dobrze sprawdzi się na spotkaniach w pubie czy w plenerze, a dzięki poręcznemu pudełku zmieści się do każdego plecaka.
santiago Santiago
Trefl
Liczba graczy: 3 – 5
Wiek: 10+
Czas gry: 75 min.
Klasyka eurogier powraca. To gra o uprawianiu i nawadniania pól. Aby to wykonać, płytki różnego typy plantacji będą pojawiały się w każdej rundzie. Po szybkiej licytacji każdy gracz dostaje jeden element, a płytki będą umieszczane na planszy. Kto licytował najniżej zostaje nadzorcą i to on decyduje, gdzie kanał będzie rozbudowywany w tej rundzie. Bez negocjacji się nie obędzie.
Haru Ichiban
HOBBITY.eu
Liczba graczy: 2
Wiek: 8+
Czas gry: 20 min.
Poczuj klimat Zen i przenieś się do japońskiego ogrodu. Haru Ichiban to pięknie ilustrowana, 2-osobowa gra logiczna autorstwa Bruno Cathali.
Zatoka pelikanów Zatoka pelikanów
Trefl
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 10+
Czas gry: 40-50 min.
To gra, w której egzotyczna wyspa rozrasta się dzięki graczom z rundy na rundę. Dokładając kolejne kafelki wody, plaż i lasów tropikalnych, gracze zdobywają punkty, ale muszą też uważać na znajdujące się tam pelikany.
Dobry Glina Zły Glina
Fullcap Games
Liczba graczy: 4 – 8
Wiek: 13+
Czas gry: 10-20 min.
Jest to gra ukrytych tożsamości, blefu i dedukcji osadzona w policyjnych klimatach. Jest to gra imprezowa dla 4-8 graczy, pełna zwrotów akcji i krótkim czasie rozgrywki. Z pewnością spodoba się osobom, które lubią detektywistyczne główkowanie na wesoło i grają w większym gronie.
Boss Monster
Trefl Joker Line
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 13+
Czas gry: 20 min.
Jest to gra karciana utrzymana w stylu pixel art. Gracze wcielają się w rolę potężnych bossów, którzy rządzą podziemiami i łakną krwi ciekawskich bohaterów. Za pomocą kart komnat budują swoje lochy, przez które musi przejść bohater.
Istanbul
Portal Games
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek: 10+
Czas gry: 40-60 min.
W grze Istanbul każdy gracz przewodzi Kupcowi oraz czterem jego Pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 Lokacjami bazaru. Każda Lokacja pozwala nam na wykonanie innej akcji. Niektóre z akcji pozwolą graczom na zdobycie Rubinów. Grę wygra ten, kto pierwszy zdobędzie 5 Rubinów (6 w grze 2-osobowej).
Nowy Jork 1901
Bard Centrum Gier
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 8+
Czas gry: 45 min.
Nowy Jork to gra strategiczna o budowie wieżowców na Dolnym Manhattanie. W trakcie rozgrywki gracze skupują ziemię, stawiają wieżowce lub przeznaczają je do wyburzenia, aby wkroczyć w następną generację budynków. Na koniec gry zwycięstwo odniesie gracz, którego ulice posiadać będą najciekawszy pejzaż oraz spełnią dodatkowe cele rozgrywki.
Mexica
G3
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 10+
Czas gry: 90 min.
Kolejna nienowa, ale doceniana od lat, gra zagości na polskim rynku. Mexica opowiada o rozwoju tytułowego miasta na wyspie na jeziorze Texcoco. Gracze będą próbować podzielić ją na dzielnice, stawiając budynki i budując kanały. Dzielnice są tworzone przez całkowite otoczenia kawałków lądu wodą. Gracz, który zamknie dystrykt natychmiast otrzymuje za to punkty zwycięstwa. Kanały i jezioro Texcoco to bardzo szybka droga do poruszania się po całym mieście. Gracze będą wznosić także mosty, by przechodzić z jednej dzielnicy do drugiej. Muszą również wznosić budynki, gdyż od tego zależy ich punktacja.
Forbidden Stars
Galakta
Liczba graczy: 2-4
Wiek: 14+
Czas gry: 120-180 min.
Forbidden Stars to emocjonująca gra strategiczna, w której może wziąć udział od dwóch do maksymalnie czterech graczy. Podczas rozgrywki każdy z nich przejmuje kontrolę nad jednym z potężnych walczących stronnictw: Zakonem Ultramarines Kosmicznych Marines, Eldarami ze Światostatku Iyanden, Orkowym klanem Złych Słońc oraz Pożeraczami Światów Kosmicznych Marines Chaosu. Każde z nich oferuje wyjątkową armię i styl rozgrywki, ale ich zadanie pozostaje takie samo – zdobyć kluczowe cele porozrzucane są po całym sektorze.
CVlizacje
Granna
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek: 10+
Czas gry: 45-60 min.
W CVlizacjach, wcielasz się w rolę przywódcy plemienia i masz za zadanie „napisać” jego CV. Aby to zrobić, musisz decydować, jakie wydawać rozkazy i które wynalazki, narzędzia czy ideologie rozwijać. Szczęście twoich ludzi zależy od Ciebie. Co turę, każdy gracz wybiera dwie karty akcji, a siła ich działania zależy od tego, ilu pozostałych graczy wybrało tę samą akcję.
Studium w Szmaragdzie
PHALANX
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek: 13+
Czas gry: 60 min.
Studium w Szmaragdzie to gra planszowa nawiązująca do wielokrotnie nagradzanego opowiadania Neila Gaimana: kompilacji historii o Sherlocku Holmesie oraz świata H.P. Lovecrafta. Każdy gracz działa zgodnie ze swoją ukrytą tożsamością: służy Wielkim Przedwiecznym albo dąży do ich obalenia i restauracji ludzkich władców. Rozgrywka jest pełna nieufności i podejrzeń, a gracze balansują między koniecznością skutecznego działania, a potrzebą utrzymania w tajemnicy swoich ról.
Szeryf z Nottingham
REBEL.pl
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek: 13+
Czas gry: 60 min.
W trakcie gry gracze po kolei będą odgrywajć rolę Szeryfa i decydować o tym, które torby kupieckie przeszukać, a które przepuścić na targ bez inspekcji. Jeśli podczas inspekcji nie trafią na kontrabandę to muszą z własnej kieszeni pokryć koszta odszkodowania dla niewinnego kupca. Jeśli natrafią w transporcie na zakazane towary to przyłapany przemytnik zapłaci solidną grzywnę, a nielegalne dobra zostaną skonfiskowane.
Germania Magna: Border in Flames
Wydawnictwo Alter
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 10+
Czas gry: 25-40 min.
Germania Magna to częściowo kooperacyjna gra karciana, w której będzie można wcielić się w rolę wodza germańskiego. Imperium Romanum jest jeszcze zbyt silne, aby zostało zdobyte, ale jego pola i miasta zapewnią łup dla naszych wojowników, a rzymskie armie dadzą doskonałą okazję do wykazania się. Jednak przeciwnik jest bardzo silny, więc aby wygrać trzeba będzie zawierać kruche sojusze z innymi wodzami.
Race to Berlin
Gry Leonardo
Liczba graczy: 2
Wiek: 14+
Czas gry: 150 min.
Gra symuluje sytuację strategiczną jaka powstała w wyniku wielkich ofensyw Aliantów (Aliantów Zachodnich) i Sowietów (Aliantów Wschodnich) w 1944 r. i doprowadziła do nagłego zmniejszenia się zasięgu terytoriów okupowanych przez wojska III Rzeszy. W „Race to Berlin” wcielamy się w głównodowodzących wojsk Aliantów, Sowietów i Niemców. Gracze sterują krzyżowo wojskami niemieckimi. Jeden z graczy otrzymuje wojska Sowietów i Niemców na froncie zachodnim (oraz włoskim), a drugi wojska Aliantów i Niemców na wschodzie.
Kawerna
Lacerta
Liczba graczy: 1 – 7
Wiek: 13+
Czas gry: 30 min. na gracza
Podczas gry wcielasz się w rolę krasnoluda żyjącego wraz ze swą rodziną w jaskini. Twoim głównym zajęciem jest rozbudowa i ulepszanie swojej jaskini oraz wydobywanie rudy i rubinów z kopalni. Te drugie są szczególnie ważne nie tylko z uwagi na dużą wartość, ale również na fakt, że możesz je w dowolnym momencie wymieniać na inne dobra lub żetony krajobrazu. Poza górnictwem, krasnoludy uwielbiają również wyprawy. To połączenie przyjemnego z pożytecznym umożliwia zdobywanie różnych ciekawych łupów. Zanim jednak wyruszysz na wyprawę, musisz zdobyć trochę rudy żelaza i dobrze się uzbroić. Prócz usprawniania jaskini, krasnoludy walczą o przetrwanie karczując lasy, hodując zwierzęta i uprawiając rolę.
Rycerze Pustkowi
Badger’s Nest
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek: 16+
Czas gry: 90-240
Rycerze Pustkowi to rozbudowana przygodowa gra planszowa osadzona w dystopicznej Australii – kontynencie zniszczonym przez kataklizmy wywołane ludzką chciwością oraz działaniami koncernu Cerbero, który uczynił z kraju poligon doświadczalny dla swoich dziwacznych eksperymentów. Gracze wcielają się w bohaterów tego postapokaliptycznego świata, po czym ruszają na pustkowia, gdzie przeżywają niezwykłe przygody, zmagają się z wrogami, handlują i realizują cele różnych misji. Muszą mądrze gospodarować dostępnymi surowcami, jak paliwo, czy amunicja, a w walce wykazać się wyczuciem taktyki. Każdy z nich ma też szansę sprawdzić się jako Padliniarz, którego zadaniem jest utrudnić życie pozostałym uczestnikom gry.

Jeśli przegapiłem jakiś ciekawe premiery, dajcie koniecznie znać.

Jacek „Palladinus” SzmaniaJaco

Reklamy

5 comments on “Nadchodzące nowości polskich wydawnictw

  1. Paweł Szewc
    19 sierpnia 2015

    Rycerze Pustkowi. Premiera już w poniedziałek 😉

    • palladinus
      19 sierpnia 2015

      O tak, wyleciało mi. Błąd naprawiony, dzięki za czujność.

      • Paweł Szewc
        19 sierpnia 2015

        Nie ma problemu, dzięki za dodanie 😉

  2. Patrycja
    19 sierpnia 2015

    A wiadomo coś dokładniej o dodatku do gry „Abyss”?

    • palladinus
      19 sierpnia 2015

      Właśnie żadnych szczegółów. II połowa 2015 roku, czyli pewnie Gwiazdka.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: