Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Rafał „MisterC” Kuliński

logo_duze (2)Na tego geeka, jeśli nie osobiście na konwentach, to z pewnością natknęliście się na forum, gdyż od niemal 7 lat publikuje 1,29 posta dziennie 🙂

Imię i Nazwisko: Rafał Kuliński
Wiek: 31
Mieszkam w: Wrocław
Pracuję jako: programista
Nick na BGG: MisterC
Nick na forum g-p: MisterC
Gram w gry od: Z początku lat dziewięćdziesiątych pamiętam potyczki w Rummikuba i długie godziny z Magią i Mieczem. Potem miałem ponad dekadę przerwy. W 2006 roku zagrałem u kolegi w Neuroschimę Hex! i wsiąkłem na nowo.
Gram kolorem: Kiedyś głównie zielonym. Powodowało to mnóstwo
zamieszania, jeżeli zielony przypadł innemu graczowi. Teraz staram się nie przywiązywać do jednego koloru.
Głównie gram z: żoną, znajomymi z Planszóweczki i ze stowarzyszenia Klub Koloseum.
Ulubiona gra: Ostatni rok to prym Keyflowera i Zamków Burgundii, ale wydaje mi się, że najbardziej ponadczasowym tytułem na moim regale jest Agricola, a w plecaku Tichu.
MisterCUlubiony autor: Wielu cenię za pojedyncze perełki, ale jeżeli miałbym dziś zaryzykować i kupić grę, która dopiero siedzi w głowie autora, to celowałbym w Felda lub Rosenberga.
Ulubiony gatunek: Lubię mieszanki, ale zawierające w sobie przynajmniej odrobinę ekonomicznego sucharka.
Ulubiona mechanika: Tutaj też ciężko wskazać coś konkretnego. Obstawię worker-placement oraz pick’n’deliver.
Nie grywam w: rozgrywki korespondencyjne, po sieci, implementacje planszówek na komputer lub smartfon. Nie mogę się przemóc, by zagrać w grę, po której nie mogę uścisnąć dłoni współgracza.
Mam nieco ponad sto gier i jakieś pięćdziesiąt dodatków.
Zagrałem w: może z pięćset różnych tytułów.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: Niestety nie każdą. Notuję z kim grałem, kiedy i dorzucam jakąś myśl przewodnią. Średnio raz do roku przeglądam historię rozgrywek z czystego sentymentu.
Sprzedaje gry, które: z jakiegoś powodu nie doczekały się zerwania folii albo pokryły się zbyt grubą warstwą kurzu. Są jednak gry, które zgodnie z powyższymi kryteriami powinienem dawno sprzedać, ale nie mogę się z nimi rozstać.
Kupuje gry w ciemno, bo: jest trzeci dzień targów Spiel, wokoło pełno nowości, szał zakupowy podnosi ciśnienie, a zaplanowany budżet na to pozwala. Przez kolejne 364 dni nawet nie przejdzie mi przez myśl kupowanie gier w ciemno.
Nie lubię, gdy podczas gry: zabraknie jednego dolara/robotnika/surowca do realizacji misternie układanego planu na kolejnych kilka rund 🙂
Najgorsza gra, w którą grałem to: Reguły gry. Jeżeli natomiast pominąć przypadki kliniczne, to kiedyś nieopatrznie usiadłem do turnieju w Amber. Wycierpiałem się straszliwie, a na domiar złego wygrałem. Zgadnij jaka była główna nagroda 🙂
Spotkasz mnie na konwentach: we Wrocławiu. Na Gratislavii razem z innymi członkami Koloseum tłumaczę zasady gier i prowadzę turnieje. Pojawiam się też na Dniach Fantastyki, Innych Sferach i innych imprezach, które mają własny games-room. W miarę możliwości staram się odwiedzać Brzeg i Gliwice.
Moje inne hobby to: polskie fantasy/s-f i koleje. Nie trudno mnie przyłapać z czytnikiem w pociągu.
Dodam od siebie, że: planszówki to fantastyczne hobby, a jego siła tkwi we współgraczach. Wielu wspaniałych ludzi poznałem właśnie dlatego, że przy ich stoliku znalazło się wolne miejsce do grania.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 23 kwietnia 2015 by in Ja, geek.
