Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Kuba „KubaP” Polkowski

logo_duze (2)Bohaterem dzisiejszego wywiadu jest Kuba Polkowski. Pamiętam, gdy zaczął pojawiać się na forum kilka lat temu, Ja_geek_Kubakontrowersyjnymi wypowiedziami nie zyskał sobie wielu zwolenników. Dzisiaj już tych kontrowersji jest mniej, ale w Kubie z pewnością drzemią całe pokłady sarkazmu, ironii i krytyki, które czasami wylewają się na głowę autorów czy użytkowników forum.

Imię i nazwisko: Kuba Polkowski

Wiek: 30

Mieszkam w: Warszawa

Pracuję jako: copywriter

Nick na BGG: KubaP

Nick na forum g-p: KubaP

Gram w gry od: 2010

Gram kolorem: zielonym, niestety granie innym, gdy zielony jest na planszy powoduje, że się często mylę, przestawiam nie swoje pionki, etc.

Głównie gram z: moją żoną Anią, naszymi przyjaciółmi oraz wspaniałymi towarzyszami broni z warszawskich klubów Chwila i Agresor. Ave!

Ulubiona gra: Trajan/Zamki Burgundii

Ulubiony autor: Stefan Feld

Ulubiony gatunek: euro, a idąc dalej uwielbiam city building, gry w których mamy trójwymiarowe elementy, nie pogardzę też porządnym, trzepiącym mózg kawałkiem gry ekonomicznej. Kocham też gry logiczne, szczególnie rewiry projektu GIPF.

Ulubiona mechanika: dice manipulation

Nie grywam w: gry, które raz mi naprawdę nie podeszły, nie mam czasu na dawanie drugich szans, chyba, że to gra do recenzji i trzeba zagrać więcej partii, by móc ją rzetelnie ocenić. Gatunkowo gram we wszystko, choć z założenia nie grywam w koopy i bardzo ameritraszowe ameritrashe, zwykle nie dają mi zbyt wielkiej przyjemności.

Mam … gier: 177 gier i 44 dodatki

Zagrałem: 1928 partii w 547 tytułów

Na BGG zapisuję każdą partię, bo: nie umiem przestać  Serio, to chyba kwestia uzależnienia. Oczywiście, dzięki temu mam dość dużą wiedzę na temat mojej kolekcji, preferencji, etc., ale umówmy się, jestem świrem growym i tyle.

Sprzedaje gry: które mi się ograły, albo nie mają zbyt wielkiej szansy znów trafić na nasz stół.

Kupuje gry w ciemno, bo: kocham poznawać nowe tytuły. To sprawia mi najwięcej radości w naszym hobby. Każda nowo poznana gra poszerza moje horyzonty i choć poznałem ich już dość dużo, wciąż czekają kolejne.

Nie lubię, gdy podczas gry: nie szanuje się jej komponentów i nie szanuje się czasu współgraczy. To pierwsze łatwo wyeliminować, nie podając tłustych przekąsek czy trzymając napoje na osobnym stole. Z tym drugim wiąże się zaś przestrzeganie gretykiety. Jak nie masz chęci grać – nie siadaj. Przegrywasz? Rób to z godnością. Wygrywasz? Tym bardziej. Oprócz tego sam jestem dość szybkim graczem i mam trudność z graniem z móżdżycielami, choć staram się nad sobą pracować.

Najgorsza gra, w którą grałem to: Babelo.

Spotkasz mnie na konwentach w: całej Polsce, staramy się odwiedzać kilka konwentów rocznie.

Moje inne hobby to: pulptura. Kino popcornowe. Słabe książki sci-fi. Łatwe w odbiorze obrazy. W teatrze komedie albo musicale. Lubię kulturę przaśną, stworzoną dla pieniądza. Mam wrażenie, że jest prawdziwsza, bo ludziom, którzy ją tworzą, naprawdę zależy na tym, żeby podobała się komuś poza nimi samymi.

Dodam od siebie, że: Gry planszowe to ogromna część mojego życia, na tyle duża, że wpływa na wiele wyborów, które podejmuję, determinuje częściowo krąg znajomych czy sposoby wykorzystywania urlopu. Dużo się dzięki grom nauczyłem i jestem dumny, że dzielę hobby z dziesiątkami niezwykłych osób, które dzięki nim poznałem.

2 comments on “Ja, geek – Kuba „KubaP” Polkowski

  1. mudra
    17 stycznia 2015

    Świetna prowokacja! Bo chyba Kuba aż tak nie zgłupiał…

  2. Anonim
    14 kwietnia 2017

    Koleś ma ego jak byk w rui. Bardzo nieprzyjemny egocentryczny typ. Odradzam kontakt chyba że sam taki jesteś jak on to się zrozumiecie bardzo dobrze.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 13 stycznia 2015 by in Ja, geek and tagged , , , .
