Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – „Formion”|„Strategos”

logo_duze (2)Tym razem dość tajemniczy gość, ale nie mniej znany m.in. wśród graczy wojennych. Przed Wami Strategos.

Imię i nazwisko: ….

Wiek: dojrzały 🙂

Mieszkam w: Łodzi

Pracuję jako: ….

Nick na BGG: Formion

Nick na forum g-p: strategos Formion, znany też na innych forach jako Strategos

Gram w gry od: dzieciństwa, pierwsze były szachy

strategosGram kolorem: nie przywiązuje specjalnej wagi do kolorów w grze, ale często gram kolorem fioletowym

Głównie gram z: rodziną i przyjaciółmi ftf lub za pośrednictwem Vassala

Ulubiona gra: wojenne i strategiczne – Ścieżki Chwały , 1960 MP , Republic of Rome, z solówek – RAF, Silent War i B 29 , z karcianych – Race for Galaxy, a z eurogier – ostatnio Le Havre

Ulubiony autor: w wypadku gier wojennych i strategicznych – Ted Raicer za 1 grę genialne Ścieżki i Mark Herman; w przypadku eurogier Uwe Rosenberg, z nie do końca zaszufladkowanych Martin Wallace

Ulubiony gatunek: dobra gra 🙂 ( z wyjątkiem tego w co nie grywam – patrz niżej)

Ulubiona mechanika: CDG + PtP , worker placement

Ulubiona epoka: w zasadzie każda epoka jest moją ulubioną 🙂

Nie grywam w: gry bitewne, RPG, choć elementy RPG w innych grach zręcznie w nie wkomponowane akceptuję z przyjemnością

Mam ponad: 500 gier

Zagrałem w gier: nie da się policzyć 🙂

Na BGG zapisuję każdą partię, bo: nie zapisuję, ale czasem sporządzam AARy czy recenzje publikowane np.tu :
http://www.planszowki.gildia.pl/gry/friedrich/aar_strategos

Sprzedaje gry, które: na ogół nie sprzedaję

Kupuje gry w ciemno, bo: w istocie nie kupuję gier w ciemno, bo jest wiele możliwości uzyskania informacji decydujących o zakupie  – są np. koledzy specjalizujący się w określonych gatunkach gier albo ” ludzie renesansu ” znający się na prawie wszystkim co mnie interesuje, z których zdaniem się liczę i jak do tej pory nigdy się nie zawiodłem na ich ocenach

Nie lubię, gdy podczas gry: gdy gracz-przeciwnik chce wygrać za wszelką cenę i nie jest w związku z tym w stanie delektować się atmosfera wokół planszy, tym co nazywamy klimatem gry, z drugiej strony nie lubię przeciwieństwa tej postawy tj. braku zaangażowania albo kiedy wyrażana jest zbyt wcześnie negatywna ocena gry połączona z jej niezrozumieniem czy niepowodzeniami w trakcie rozgrywki

Najgorsza gra, w którą grałem to: jakaś w zamierzchłej przeszłości, od wielu lat gram w co najmniej dobre gry

Spotkasz mnie na konwentach w: z reguły nie uczestniczę w konwentach, robię czasem wyjątek dla tych, które odbywają się w Łodzi

Moje inne hobby to: historia, literatura, muzyka przede wszystkim klasyczna i podróże

Dodam od siebie, że: dzięki graniu najpierw przez Internet, a następnie podczas spotkań bezpośrednich poznałem wielu kolegów i grupę przyjaciół , zaczynałem od gier wojennych, a teraz poznaję głównie w ramach grania rodzinnego fascynujący świat eurogier.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 18 września 2014 by in Ja, geek and tagged , .
