Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Marek „Maras” Wysocki

maras

logo_male (2)Marka poznałem osobiście kilka lat temu podczas jednego z Pionków. Wy znacie go zapewne z jego bloga o planszówkach, w których uczył nas w swoich videocastach jak rozłożyć i zagrać w wiele gier. Wielki popularyzator gier w środowisku płockim, ale również zapalony biegacz, którego osiągnięcia śledzić możecie na jego profilu FB.

Imię i nazwisko: Marek Wysocki

Wiek: 42
Mieszkam w: Płock
Pracuję w: prywatna działalność: sprzedaż i finansowanie pojazdów do transportu
Nick na BGG: Maras
Nick na forum g-p: Maras
Gram w gry od: od niespełna 6 lat
Gram kolorem: kolor nie ma dla mnie znaczenia
Głównie gram z: znajomymi w moim domowym centrum gier, oraz na organizowanych przeze mnie spotkaniach w pubie Rock69 co poniedziałek
Ulubiona gra: przez długi czas było to Goa i Caylus, ale obecnie nie mam jednej ulubionej gry. Gram w standardy i lubię poznawać nowe tytuły
Ulubiony autor: w zasadzie ważna jest gra jej zawartość mechanika, autor jest gdzieś na drugim miejscu. Takie nazwiska jak Kramer, Kiesling, Rosenberg, Feld czy Catala gwarantują, że po tą grę mogę sięgnąć zawsze. Ostatnio mam tzw. Fazę na Felda w kontekście różnorodności i całego mnóstwa dokonywani wyborów i podejmowanie decyzji w jego grach.
Ulubiony gatunek: Jestem typowym eurograczem, nie przeszkadza mi że gry są „sucharami” mają tylko mechanikę bez klimatu jak to jest w przypadku Knizii czy Felda. Ważny jest dobry pomysł i i dobra zabawa podczas gry, lubię strategie i ekonomie choć coraz bardziej doceniam siłę i moc oddziaływanie gier imprezowych.
Ulubiona mechanika: worker placement, area control
Nie grywam w: RPG, bitewniaki, gry przygodowe
Mam … gier: 180 i od kilkunastu miesięcy wyleczyłem się z zbieractwa i kupowanie gry bo to jest nowość i trzeba ją mieć
Zagrałem w …. gier: W zasadzie to nie wiem dokładnie, notatki na BGG skończyłem na 304, ale w naszych płockich zbiorach mamy ponad 500 różnych tytułów
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: oczywiście miałem fazę na spisywanie każdej rozegranej partii, ale od kilku lat już nie ma na to czasu, dopisuje tylko stan posiadania
Sprzedaje gry, które: rzadko sprzedaje gry, sprzedałem kilka mniej zniszczonych żeby kupić sprzęt do biegania poza tym raczej wymieniam na inne ale i tak po jakimś czasie wymieniane tytuły do mnie wracają.
Kupuje gry w ciemno, bo: już nie kupuje gier w ciemno, muszę poczytać, posłuchać a ostatnio najlepiej zagrać, żeby dokonać zakupu. Mamy taką klęskę urodzaju szczególnie polskich edycji , że nie byłoby możliwości finansowych, żeby kupować tyle gier
Nie lubię, gdy podczas gry: gracze po raz pięćdziesiąty przeliczają swoje punkty, doradzają innym jak najlepiej się poruszyć, gdy trzeba czekać na maruderów bo myślą za długo, grania z osobami, które się znają i ułatwiają sobie życie w trakcie gry, podkładania się.
Najgorsza gra, w którą grałem to: nie mogę sobie przypomnieć
Spotkasz mnie na konwentach w: ostatnio rzadko jeżdżę na konwenty
Moje inne hobby to: bieganie
Dodam od siebie, że: gram bo lubię

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 31 Sierpień 2014 by in Ja, geek.
