Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Igor „kpt. Bomba” Zacharjasz

logo_duze (2)Igor vel kpt. Bomba to kolejny przedstawiciel wojennego nurtu naszego planszówkowego hobby. Prowadzi jeden z bardzo niewielu polskich blogów poświęconych grom o różnego rodzaju konfliktach w dziejach ludzkości – Gry planszowe kapitana Bomby. Miałem okazję zagrać z nim jak na razie tylko online, ale liczę na jakieś bezpośrednie spotkanie i rewanż.

Imię i nazwisko: Igor Zacharjasz
Wiek: 36
Mieszkam w: Warszawie
Pracuję jako: zawodowo zajmuję się IT
Nick na BGG: igorekz
Nick na forum g-p: kpt. Bomba
Gram w gry od: 1988 roku. Pierwsze gry to Labirynt Śmierci, Gwiezdny Kupiec, Bogowie Wikingów. Nie mam pojęcia jak te gry znalazły się w moim domu ale pamiętam, że rodzice uczyli mnie w nie grać. Potem (na początku lat 90tych) były gry wydawnictwa Dragon oraz ukazujące się w odcinkach na łamach czasopisma „Magia i Miecz” Bitwy II Wojny Światowej.
kpt.BombaGram kolorem: kolor jest bez znaczenia.
Głównie gram z: ludźmi o podobnym „guście planszówkowym” ale także z rodziną (w lżejsze gry imprezowo-rodzinno-familijne).
Ulubiony gatunek: historyczne i wojenne. Najbardziej lubię klasyczne heksówki oraz gry CDG. Najchętniej gram w gry przedstawiające epokę napoleońską i druga wojnę światową. Lubię zarówno gry szczebla taktycznego, operacyjnego i strategicznego. Nie lubię w grach zbyt dużej losowości. (dla mnie zbyt duża losowość to taka, która wpływa na wynik rozgrywki bardziej niż decyzje graczy). Bardzo lubię gry, które wnoszą do gatunku nowe rozwiązania i zrywają ze standardowymi mechanizmami. Dobrymi przykładami takich gier są Napoleon’s Triumph, The Guns of Gettysburg czy seria COIN.
Ulubiona gra: nie potrafię wskazać jednej gry. Mam kilka ulubionych tytułów: Napoleon’s Triumph, seria The Library of Napoleonic Battles, Paths of Glory, seria La Bataille, Combat Commander: Pacific. Wszystko wskazuje na to, że do ulubionych tytułów dołączy również Empire of the Sun, nad którym spędzam ostatnio najwięcej czasu.
Ulubiony autor: podobnie jak w przypadku gier nie mam jednego ulubionego autora ale jest kilku, których bardzo cenię: Ted Raicer (mimo kilku poważnych wtop cenię go za Ścieżki Chwały oraz za Reds!), Bowen Simmons (za innowacyjność i nowe spojrzenie na gry wojenne), Mark Herman (za jego wkład w rozwój gier CDG), Mark Simonitch (za całokształt i brak wtop) i Kevin Zucker (za jego gry z epoki napoleońskiej i niesamowitą wiedzę).
Ulubiona mechanika: lubię gry CDG oraz heksówki Chit Pull (to taki system wprowadzający losowość do kolejności aktywowania oddziałów/formacji w grach wojennych).
Nie grywam w: Gram we wszystko. Najchętniej w ciężkie gry wojenne ale z rodziną i znajomymi także w Eurogry.
Mam … gier: trochę ponad 130 gier.
Zagrałem w …. gier: trudno powiedzieć…nie prowadzę takich statystyk ale na pewno grubo powyżej setki.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: nie zapisuję. Jeśli rozgrywka była ciekawa to opis trafia na mojego bloga.
Sprzedaje gry, które: mnie rozczarowały i wiem, że już w nie nie zagram.
Kupuje gry w ciemno, bo: Czasami faktycznie kupuję gry w ciemno. Głownie ze względu na osobę autora. Czasami ze względu na tematykę. Najcześciej jednak staram się sprawdzić grę na BGG lub CSW.
Nie lubię, gdy podczas gry: ludziom puszczają nerwy. Nie lubię też cofania ruchów.
Najgorsza gra, w którą grałem to: Urban Sprawl
Spotkasz mnie na konwentach w: Warszawie na Grenadierze, w Niepołomicach na Polach Chwały, w Muszynie na Galicyjskich Manewrach Strategów.
Moje inne hobby to: Historia, koszykówka oraz strzelectwo sportowe (niestety nie strzelam tak często jak bym chciał).

Skomentuj

Information

This entry was posted on 16 lipca 2014 by in Ja, geek and tagged , .
