Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Cezary „clown” Domalski

logo_duze (2)

Cezarego „clowna” możecie spotkać zarówno na forum g-p jak i strategie. Jest to zapalony gracz wojenny i dyskutant, który może zaskoczyć niejedną ciętą ripostą. Z niecierpliwością czekam na reaktywację jego wojennego blogowania, ale nie wiem, czy to nie są jedynie mrzonki (podobno nie).

Imię i nazwisko: Cezary Domalski
Wiek: 37
Mieszkam w: Szczecinie
Pracuję jako: urzędnik
Nick na BGG: clownPL
Nick na forum g-p: clown
Gram w gry od: wojenne: od 1990 roku, wcześniej były szachy, warcaby, Monopol i Chińczyk
CzarekGram kolorem: obojętnie
Głównie gram ze: znajomymi, gry lżejsze z dziećmi, nie-geekami
Ulubiona gra: jednoosobowa: D-Day at the Omaha Beach, dwuosobowa: Napoleon’s Triumph, wieloosobowa: Successors/Here I Stand.
Ulubiony autor: dla mnie liczy się przede wszystkim gra, a nie jej autor. Część z autorów ma jednak u mnie kredyt zaufania, część wręcz przeciwnie. Natomiast nie kupuję gry „dla autora”.
Ulubiony gatunek: gry wojenne/historyczne w praktycznie każdej postaci. Im ciekawszy temat (czytaj: mniej znany, ograny, z wyjątkiem gier z epoki napoleońskiej i o froncie wschodnim drugiej wojny światowej, które to gry na starcie mają plusa, ale potem jestem względem nich dużo bardziej krytyczny), tym większa szansa, że zainteresuję się grą. Skala?Im większa, tym lepsza. Nie lubię taktycznych partyzantek na szczeblu drużyny, plutonu, pojedynczych pojazdów. Zdecydowanie lepiej oddają tę skalę gry komputerowe (np. seria Squad Battles)
Ulubiona mechanika: cenię oryginalność (np. mapa obszarowa zamiast heksów lub ptp, brak żetonów, itp.), ale nie pogardzę sprawdzoną klasyką. Liczy się efekt, czyli przyjemność z grania oraz akceptowane przeze mnie odwzorowanie realiów historycznych.
Nie grywam w: nudne „eurosuchary”, karcianki, gry figurkowe. Brrr…
Mam gier: 36 (wg BGG) – staram się celować w jakość, a nie ilość. Dzięki graniu przez sieć (Vassal, Cyberboard, Wargameroom) jestem w stanie zagrać w dużą liczbę tytułów wirtualnie, co często pomaga zaoszczędzić pieniądze i miejsce na półce.
Zagrałem w …. gier: Nie mam pojęcia. Z gier wojennych (po sprawdzeniu BGG) wyjdzie pewnie ze 300. Do tego drugie tyle niewojennych, w które grałem, ale zapomniałem, że w nie grałem.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: nie zapisuję partii na BGG. Wrażenia opisuję na bieżąco (forum, bądź do notatnika w Wordzie) i potem są one podstawą do wystawienia oceny. Ta zmienia się, gdy powrócę do danej gry i okazuje się lepsza (lub gorsza) z perspektywy czasu.
Natomiast niewykluczone, że będę musiał w swoim profilu na BGG zrobić jakąś listę gier, w które grałem, na wypadek, gdyby dopadła mnie skleroza.
Sprzedaję gry, które: są słabsze, niż się okazuje i mam pewność, że do nich nie wrócę. Co prawda parę razy już się w tym względzie pomyliłem, więc teraz zanim sprzedam grę, staram się poważnie to przemyśleć. Miejsca na półkach jeszcze trochę mam.
Kupuję gry w ciemno, bo: mam zaufanie do autora, wydawcy, ze względu na oryginalność mechaniki, z powodu atrakcyjności tematu, który gra przedstawia.
Nie lubię, gdy podczas gry: ktoś cofa ruchy, zbyt długo „móżdży”, je w trakcie grania (przy planszy), nie lubię planszówkowych mizoginów, którzy uważają, że dziewczyny są głupsze i gorzej grają, grania z parami, które ułatwiają sobie życie w trakcie gry, podkładania się.
Najgorsza gra, w którą grałem to: ciężko powiedzieć. Podobno „każda potwora znajdzie swego amatora”. Generalnie nie lubię gier, udających gry historyczne/wojenne, w których temat jest jedynie okazją do wykorzystania w niej jakiejś mechaniki.
Spotkasz mnie na konwentach w: Warszawie (Grenadier), Niepołomicach (Pola Chwały), okazyjnie w Lublinie (Lubelskie Manewry Strategów) oraz w Szczecinie.
Moje inne hobby to: sport (piłka nożna), książki (historyczne), spędzanie czasu z moją córką, koty.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 12 lipca 2014 by in Ja, geek and tagged , , .
