Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Sebastian „jingowawa” Szczepaniak

logo_male (2)

sebastian

Dzisiaj z wizytą u kolejnego geeka. Tym razem z Warszawy. Z pewnością kojarzycie nicka Sebastiana z forum g-p. Wsiąkł w nasze hobby na dobre w roku … -zapraszamy na wywiad.

 

 

 

 

 

Imię i Nazwisko: Sebastian Szczepaniak
Wiek: 30 lat
Mieszkam w: Warszawie
Pracuję jako: dziennikarz i redaktor
Nick na BGG: jingowawa
Nick na forum g-p: jingowawa
Gram w gry od: hmm, pierwsza faza to Magia i Miecz w podstawówce prawie 20 lat temu. Potem było oczarowanie grami komputerowymi, ale na studiach natknąłem się na Puerto Rico i dawna fascynacja odżyła
Gram kolorem: jeśli tylko jest – żółtym
Głównie gram z: ze znajomymi, niedzielnymi graczami i gamerami na spotkaniach planszówkowych
Ulubiona gra: Nie lubię tego rodzaju pytań, bo za dużo znam dobrych gier, filmów, książek, by wybrać tę najlepszą. W ramach ułatwienia wybiorę – najlepszą polską: Neuroshima Hex ex aequo z K2 oraz zagraniczną: 7 cudów świata.
Ulubiony autor: Stefan Feld
Ulubiony gatunek: zdecydowanie eurogry
Ulubiona mechanika: worker placement
Nie grywam w: gry wojenne
Mam gier: 110
Zagrałem w: kilkaset gier, pewnie bliżej już 1000 niż 500.
Na BGG zapisuję każdą partię bo: Nie zapisuję każdej, ale tylko partie w te gry, które posiadam. I bez wyników. Częstotliwość sięgania po dany tytuł pozwala mi oszacować, czy na pewno jest on niezbędny w mojej kolekcji.
Sprzedaje gry które: nie spodobały się mnie lub rodzinie, które są słabe lub na tyle przeciętne, że wiem, że lądowałyby na stole sporadycznie. Szkoda mi na takie tytuły miejsca.
Kupuje gry w ciemno bo: hmm, generalnie staram się tego nie robić i najpierw zagrać, a dopiero potem kupić, bo nie wszystko złoto, co się świeci i czasem można się nieźle naciąć. Oczywiście to tylko teoria, w praktyce wielokrotnie zdarzyło mi się kupić nieznanzną grę dla tematyki, autora czy mechaniki.
Nie lubię gdy podczas gry: ktoś za długo móżdży. Oczywiście nie mam nic przeciwko zastanawianiu się i optymalizowaniu ruchów, ale w granicach rozsądku, a czasem człowiek zdąży wyjść do łazienki, zrobić sobie herbatę, wraca i wciąż ruch tej samej osoby. Krew mnie wtedy zalewa.
Najgorsza gra w którą grałem to: tutaj, podobnie jak z najlepszą, jest wielu kandydatów. Do dziś mam traumę po Slavice, Zaginionej Atlantydzie, Wikingach czy Deadwood. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka innych tytułów, ale chyba najgorsza jest Slavika, losowa, nieprzewidywalna nudna gra z gigantycznym błędem, której partia w teorii może trwać w nieskończoność. Do dziś zastanawiam się jak autor, wydawca i testerzy mogli przeoczyć coś takiego?
Spotkasz mnie na konwentach w: Warszawie, niestety chronicznie brak mi czasu, by robić wiele rzeczy, m.in. jeździć po innych konwentach.
Moje inne hobby to: bieganie, obecnie porzuciłem krótsze dystanse na rzecz półmaratonów i maratonów.
Dodam od siebie, że: nie wyobrażam sobie nie grania w gry planszowe a moje życie bez nich byłoby znacznie uboższe. Fakt, że czasu mam na granie raz, maksymalnie dwa w tygodniu, ale codziennie kilka razy odwiedzam forum gry planszowe, BGG i Gamesfanatic.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 15 czerwca 2014 by in Ja, geek and tagged .
