Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Jacek „jax” Malinowski

logo_male (2)jaxJacka znam głównie z niezliczonej ilości wpisów na forum g-p. Miałem też przyjemność pograć z nim osobiście podczas ostatniej Gratislavii. To właśnie wtedy widziałem jego tajemniczy notesik, w którym skrzętnie odnotowywał każdą partię, graczy, wyniki i pewnie inne informacje. Nie udało nam się zajrzeć do tego notatnika, ale Jacek odpowiedział nam na nasze pytania.

Imię i nazwisko: Jacek Malinowski
Wiek: 43
Mieszkam w: Warszawie
Pracuję jako: analityk w IT
Nick na BGG: jax900
Nick na forum g-p: jax
Gram w gry od: współczesne – od 2006, klasyczne – od ~1979 
Gram kolorem: zielonym (czerwony – rezerwa)
Głównie gram z: geekami podczas spotkań planszówkowych (często trzon jest ten sam, ale regularnie dochodzą nowe twarze), znajomymi z innych miast podczas konwentów/wyjazdów
Ulubiona gra: Ufff… Co za pytanie  Wymienię kilka: Labyrinth War on Terror, Agricola, Dungeon Lords
Ulubiony autor: zdecydowanie Vlaada Chvatil
Ulubiony gatunek: jeśli w tym pytaniu chodzi o tematykę, to: brak 
Ulubiona mechanika: card-driven game, a tak poza tym – jak patrzę na swoje top 10 – to totalnie brak powtarzających się mechanizmów. Szukam przede wszystkim oryginalności.
Nie grywam w: gry gdzie istotne są kości (tzn. występuje dice placement, dice manipulation etc). Nienawidzę takich gier.
Mam … gier: 186 gier i 197 dodatków 
Zagrałem w …. gier: 714 gier i 220 dodatków. Nie liczę tytułów sprzed epoki gier współczesnych.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: to MUST  Dzięki temu wiem ile razy zagrałem w którą grę (i które muszę zacząć częściej eksploatować – lub pozbyć się), jakie strategie się sprawdzają a jakie nie, kto jest dobry w dany tytuł i kogo się bać  , czy moja forma spada czy rośnie wraz z każdą kolejną rozgrywką w dany tytuł etc etc. Notując każdą partię wraz z wynikiem punktowym i ogólnym przebiegiem rozgrywki tak naprawdę mogę robić mnóstwo analiz z przeróżnych punktów widzenia. Super sprawa 
Sprzedaje gry, które: mi się ograły (przeważnie między 9 a 11 partią – gdy gra przekroczy pomyślnie ten próg, przeważnie zostaje w kolekcji na stałe) albo są ewidentnie złe i widać to od początku albo są ewidentnie nie dla mnie albo takie w które nie będę miał z kim grać (rzadziej)
Kupuje gry w ciemno, bo: bywam niecierpliwy i nie mam ochoty czekać aż nadarzy się okazja do spróbowania. Tym niemniej w przypadku niektórych tytułów jestem bardzo cierpliwy i wtedy absolutnie nie kupuję bez zagrania.
Nie lubię, gdy podczas gry: ktoś non-stop kwestionuje sensowność przepisów jako takich albo zasady zaprezentowane (poprawnie!) przez tłumaczącego. Nie lubię podpowiadania (szczególnie zespołowego) innym ruchów – każdy powinien grać na własny rachunek. Nie lubię cofania ruchów – szczególnie gdy kolejny gracz zdążył się już ruszyć. Nie lubię gdy ktoś móżdży w nieskończoność pierwszy raz grając w dany tytuł – pierwsza rozgrywka może być rozpoznawcza, naprawdę nie ma w tym nic złego… Nie lubię gdy ktoś móżdży a nie ma nad czym, bo ruchy są oczywiste lub ich paleta jest ograniczona… Z 10 innych drażniących zachowań też bym potrafił wypisać 
Najgorsza gra, w którą grałem to: 15 (znana też jako Fiese 15) – musiałem odejść od stołu przed końcem  (czego normalnie nigdy nie robię)
Spotkasz mnie na konwentach w: we Wrocławiu (Gratislavia) – przede wszystkim  oraz w W-wie
Moje inne hobby to: czynny sport (szczególnie koszykówka), komiksy, filmy
Dodam od siebie, że: gry planszowe są czymś absolutnie FANTASTYCZNYM 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 1 czerwca 2014 by in Ja, geek and tagged .
