Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Łukasz „lhapka – dumspirospero” Hapka

lhapkalogo_duze (2)Łukasz to kolejny geek, o którym nie wiele mogę powiedzieć. Wymienialiśmy się grami, czytam jego teksty, komentarze. Podejrzewam, że macie podobnie. Tym bardziej zapraszam na wywiad z Łukaszem „lhapka – dumspirospero” Hapka.
Imię i nazwisko: Łukasz Hapka
Wiek: W tym roku stuknie mi 30.
Mieszkam w: Lublinie
Pracuję jako: programista
Nick na BGG: lhapka
Nick na forum g-p: dumspirospero
Gram w gry od: 2008. Moje pierwsze zamówienie z Rebela, które jest tu jakimś odniesieniem, nosi datę 05.05.2008. W tym roku także pierwszy raz pojechałem do Gliwic na Pionka. Oczywiście mówię tu o nowoczesnych grach. Wcześniej grałem w szachy z dziadkiem. W domu mieliśmy też prawie całą serię Magicznego Miecza, Eurobiznes i Scrabble. Od czasu zaś odkrycia Rebela, forum i pojechania na Pionek wszystko się zmieniło.
Gram kolorem: niebieskim
Głównie gram z: ze znajomymi, z żoną
Ulubiona gra: Race for the Galaxy
Ulubiony autor: Hmm… Wypadałoby powiedzieć, że Tom Lehmann. Jednak poza Racem nie znam jego gier. Za to dość wysoko w moim rankingu są też: Le Havre, Ora et Labora i At the gates of Loyang. Dlatego też tytuł ulubionego autora trafia do Uwe. Teraz czaję się na Cavernę, chociaż droga to rzecz. O drugiego autora w kolejności trudniej. Mogę na pewno wymienić kilku, których bardzo szanuję: Carl Chudyk (za Innowacje i Na chwałę Rzymu), Bernd Brunnhofer (za Stone Age i Sankt Petersburg), a także Wolfganga Kramera (za Torres i Haziendę).
Ulubiony gatunek: Gry ekonomiczne i strategiczne. Tak, chodzi o stare, dobre euro. Lubię też gry logiczne, choć moja żona raczej za nimi nie przepada. W związku z tym, o wiele częściej na stół trafiają eurogry.
Ulubiona mechanika: Każda, jeśli jest dobrze wykorzystana.
Nie grywam w: Staram się nie grać w złe gry. Żadnej gry nie odrzucam. Najmniej miałem chyba okazji do zaznajomienia się z ameritrashem, ale gdyby była okazja, nie odmówiłbym partii. Dzięki mojemu znajomemu miałem też okazję grać w hybrydy euro-wojenne (Friedrich, Maria).
W końcu każda gra może okazać się dobra.
Mam … gier: BGG pokazuje, że jest ich 184. Sporo z nich jednak to gry print and play. Czasem „komponuję” też niektóre gry logiczne (których też jestem wielkim fanem) z innych elementów. Pudełek jest trochę mniej.
Zagrałem w …. gier: BGG pokazuje, że było ich 336.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: Lubię wiedzieć, w co gram, a co się kurzy. Staram się w miarę regularnie ogrywać tytuły, które mam i obecnie nie mam gier, w które bym nie zagrał.
Sprzedaje gry, które: Raczej nie sprzedaję. Jeśli jakaś gra mi się nie podoba, trafia na Mat Handel.
Kupuje gry w ciemno, bo: Staram się tego nie robić. Kiedyś parę razy naciąłem się w ten sposób. Zazwyczaj, gdy jakaś gra mnie zainteresuje, czytam instrukcję, opinie, pierwsze recenzje. Hype nie jest dobry. Zwłaszcza niepohamowany. Zwłaszcza dla portfela. Zwłaszcza przy trójce dzieci. Zwłaszcza, że czwarte w drodze.
Nie lubię, gdy podczas gry: Ktoś olewa grę i graczy. Często nie lubię też przeliczania wszystkiego do ostatniego punktu i monety, choć ponoć czasem mi się to zdarza. Zamulanie nie zawsze jest potrzebne, a czasem prowadzi jedynie do frustracji pozostałych.
Przy grach wymagam odpowiedzialnego podejścia – nie toleruję: odchodzenia od stołu, oszukiwania…
Z drugiej strony czasem wolałbym po prostu usiąść i pogadać, niż na siłę sadzać wszystkich do planszy.
Najgorsza gra, w którą grałem to: Oj, trochę tego było. Najgorsze i prześladujące mnie regularnie w snach było UNO.
Spotkasz mnie na konwentach w: Lublinie. Chciałbym się kiedyś wybrać na Gramy albo Pionka, ale cóż… W Lublinie często uczestniczę w spotkaniach „Rodzina przy planszy”.
Moje inne hobby to: Gra na gitarze. Kiedyś był to też bouldering, ale zaczęło brakować czasu i chęci.
Dodam od siebie, że: Bardzo lubię blog Ciekawe Gry 🙂 Mam nadzieję, że będziecie się dalej rozwijać i pisać (nagrywać) dobre teksty. Zapraszam także do zaglądania na Board Timesa. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, to proszę bardzo…

2 comments on “Ja, geek – Łukasz „lhapka – dumspirospero” Hapka

  1. Ania
    26 maja 2014

    Ja mam pytanie. Co to za ciekawa gra 3D na zdjęciu?

  2. Paweł
    26 maja 2014

    Ja mam pytanie. W jakie gry grasz z dziećmi?

Skomentuj

Information

This entry was posted on 24 maja 2014 by in Ja, geek and tagged .
