Ciekawe Gry

gry planszowe i nie tylko

Ja, geek – Maciej „Magma” Smiatacz

logo_male (2)Macieja poznałem osobiście, chyba już w 2008 roku, podczas organizowanego przez niego konwentu we Wrocławiu. Poza tym, że świetnie się tam bawiłem, pamiętam niesamowitą energię, jaka otaczała Macieja podczas tych dwóch gorących dni konwentu. Przy okazji naszej akcji „Ja, geek”, nie mogłem oprzeć się okazji, żeby odnowić tą znajomość i przybliżyć Wam i sobie faceta z nickiem „Magma”.

Imię i nazwisko: Maciej Smiatacz
Wiek: 28 lat
Mieszkam we: Wrocławiu
Pracuję jako: prezes zarządu organizacji pozarządowej
Nick na BGG: Magma_PL
Nick na forum g-p: Magma
Gram w gry od: 2004 roku, nie licząc wcześniejszych rozgrywek w znane i cenione do dzisiaj gry planszowe 
Gram kolorem: niebieskim o ile jest, a w innych wypadkach dowolnym unikając (nie wiedząc czemu?) fioletowego.
Głównie gram z: żoną i znajomymi.
Ulubiona gra: Gra o Tron – wyłącznie sentymentalnie, gdyż od niej właśnie 10 lat temu rozpocząłem przygodę z tzw. nowoczesnymi planszówkami. Dzisiaj już wiem, że jest kilka lepszych gier. Dosłownie KILKA 
Ulubiony autor: Martin Wallace
Ulubiony gatunek: ekonomiczne i strategiczne – choć nie wiem czy to nie jest zbyt szerokie pojęcie.
Ulubiona mechanika: niestety po angielsku, ale jak doskonale wiecie, jest to zdecydowanie łatwiejsze: Worker Placement, Area Control / Area Influence, Hand Management. Trudno wybrać jedną – trójka jest optymalna 
Nie grywam w: to stwierdzenie wśród graczy-hobbistów startuje do miana „bluźnierstwo dekady”  Mówiąc jednak poważnie, to nie ma takich gier. Gram absolutnie we wszystko, jednak unikam gier o tematyce science fiction, fantasy itp. W tym momencie nasuwa się Wam pytanie „To jakim cudem ulubioną grą może być Gra o Tron?”. Cóż – to, że unikam, to nie znaczy, że nie gram 
Mam … gier: większość ludzi uważa, że za dużo, ja – że za mało. Według listy sporządzanej w miarę na bieżąco – 522 tytuły (oczywiście część z nich to dodatki, choć nie ma ich dużo). Do tego należałoby dodać powtarzające się tytuły, jednak dla mnie one się nie wliczają i pomijam je za każdym razem.
Zagrałem w …. gier: Nie mam zielonego pojęcia. Z pewnością jest ich ponad 1000, ale dokładniej nie jestem w stanie tego oszacować.
Na BGG zapisuję każdą partię, bo: tutaj muszę się wytłumaczyć  Nie robię tego (choć bardzo bym chciał) z braku czasu. Być może kiedyś oszacuję ilość przeprowadzonych partii przez ostatnie 10 lat, chociaż w gry, które posiadam i wtedy rozpocznę regularne prowadzenie statystyk. Jednak do dzisiaj nie znalazłem zapału ani czasu, aby to zrobić.
Sprzedaje gry, które: … ? Słucham ? 
Kupuje gry w ciemno, bo: poza nieskrywanym pozytywnym uczuciem do grania, uwielbiam również kolekcjonowanie gier.
Nie lubię, gdy podczas gry: ktoś oznajmia „to ja (już) nie gram”
Najgorsza gra, w którą grałem to: Trudno powiedzieć. Staram się odnajdywać w grach ich pozytywne strony (a każda takie ma), a nie skupiać się na negatywach – choć w moich opiniach czasami trudno odnaleźć potwierdzenie tych słów. Jeżeli jednak miałbym wskazać tę jedną, byłaby to Wyprawa.
Spotkasz mnie na konwentach w: z pewnością tych, które organizuję np. Wrocław Games Fest, a także na tych, na których się pojawię. Na których dokładnie ? Nie mam pojęcia, ale zawsze można zapytać 
Moje inne hobby to: historia, sporty walki – w szczególności Taekwon-do.
Dodam od siebie, że: (dlaczego wymyślacie takie trudne „pytania”? ) Gry planszowe od wielu lat inspirują mnie do działania, dlatego też polecam je wszystkim jako doskonały element samorozwoju przy jednoczesnym zabawnym spędzeniu czasu  Jeżeli ktoś z Was chciałby dowiedzieć się więcej, a być może pograć z naszą paczką we Wrocławiu – zapraszam serdecznie ! Pozwolę sobie na odrobinę prywaty i krypto / auto / zwał-jak-zwał reklamy, zapraszając na facebookowy profil naszej wrocławskiej organizacji:www.facebook.com/StowarzyszenieDrugaRunda  Na odchodne bardzo dziękuję za uwzględnienie mojej skromnej osoby w wywiadzie. Pozdrawiam i do zobaczenia przy planszy !

To my bardzo dziękujemy za rozmowę i z pewnością do zobaczenia we Wrocławiu.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 21 Maj 2014 by in Ja, geek and tagged , , .
